17 January 2015

manusia

aku bukanlah manusia yang perfect mana pun.
tapi ada satu tahap aku akan jadi hipokrit demi nak jaga nama baik parents aku.
aku harus itu bukanlah satu perkara yang teruk sebab semua manusia mempunyai kelemahan kan.

dari aku jejak kaki ke sekolah menengah macam-macam perangai aku jumpa.
yelah masa sekolah rendah mana ambik port sangat,
yang aku tahu datang sekolah belajar then masa rehat main cop tiang lah, lompat getahlah.
zaman aku budak budak tu zaman terakhir zaman kegemilangan kekanak aku rasa.
budak budak sekarang mana nak main macam games yang aku main dulu.

terpesong ni
terpesong sikit

bila dah macam perangai, gelagat tahap nakhorom aku jumpa masa zaman sekolah menengah dengan perangai aku pun macam mintak buku lima je.

so bila masuk zaman universiti la sangat ni kan,
bukan aku rasa penat untuk mengenal orang.
sebab aku malas nak sakit hati dengan perangai manusia yang bebukan. tapi ini kehidupan kan
nak taknak kau kena face juga meskipun kau kena juling mata sejuta kali pun.

dulu masa zaman tak beberapa matang 
* macam sekarang ni aku matang je kan*

if ada orang buat aku sakit hati je memang naik hantu aku.
tapi bila dah masuk universiti ni, dah makin malas nak mengamuk, marah macam perempuan meroyan.

sekarang ni suka jadi yang memerhati sahaja okay. 
malas nak buka mulut.
*kalau buka mulut kang, banyak mencarut, baik diam!*
hahahhaha

sebab tu kat USM ni ramai orang cop aku sombong before kenal aku.
tapi aku tak kisah sebab classmates aku tahu aku macamana 

tahun 2015 ni aku 23 tahun.


23 tahun kot.

23 tahun aku ulang.

tapi perangai?

macam kanak-kanak ribena sahaja.
bak kata syaza, one of my memanis kawan kata 

"kawan tu umpama cermin kita, kalau kawan kita elok maka eloklah kita"

tersangat setuju okay!

sebabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb


bila aku tengok kawan-kawan aku semua perangai nak hampir sama macam aku.
gelak macam orang gila,
kanak-kanak ribena.

even our parents pun still cakap yang kitorang ni tak dewasa lagi.
might physically tu dah macam dewasa but mental?
mungkin bila terpisah tak nampak mentalnya.
cuba bila dah kumpul. 

haish.

bakal mak mentua lalu pun boleh kena reject kot.

aku rasa main topik aku takda kena mengena pun dengan entry aku ni.
hmm 
sebenarnya tak tahu nak letak tajuk apa.

aku cuma nak sampaikan yang aku nak cakap......












walaupun untuk sebulan lebih sahaja. 

sekian terima kasih.


toodles!


No comments :