31 May 2011

sate minang mali!!

sate sate..
peh sate minang.
mesti korang pernah dengarkan tentang sate minang kan.
sedap gila.
aku start jadi gilakan sate minang ni since ayah aku belikan aku 3 tahun lepas.
peh aku terus jatuh hati sampai every weekend aku mesti pekena sate minang.
selalu aku beli kat kat pasar malam seksyen 1 bandar baru bangi.
aku dah try cri kat tempat lain namun semuanya hampeh.

pakcik kat pasar malam tu lagi sedap.
kuah dia pekat, pedas,
peh masuk dalam gila.
kalau korang nak tahu cana sate tu, 
taraaa ..
cuba scroll bawah 

ni hanya ilustrasi sahaja.
tapi cnilah sate minang dia. 
dorang bungkus dengan daun pisang.

then dia taruk sekali nasi himpit, bawang goreng .
memang da'bomb lah.
kalau aku makan sampai menjilat jari

mesti korang pikir aku kuat makan kan .
tapi memang aku kuat makan pun. semua aku telan.
okaylah.
pada sesiapa yang belum try .
pergilah beli.

ah lupalah nak cakap sate dia tawar aku tapi tempat yang aku beli ni
sate dia rebus then dia bakar.
tapi korang takkan rasa tawar sebab kuah dia memang lazat.
nyummmy..
sedap bhai..

okay lah ..
thanks sebab baca 
adious..

1 comment :

Anonymous said...

bawak lah aku sabtu ni pasar malam. nak rasa.tak tahu belah mana :)