01 June 2011

Novel Novel oh.. Novel

Assalamualaikum..

novel oh novel.. 
tabiat baca novel aku dah datang balik dah.
semua ni terjadi selepas kes PWTC.
ala yang Karnival Karangkraf tu.
dora.. dora benda tu tak bersalah kot.
kau yang tak boleh kawal nafsu.
hahha

since karnival tu start, 
seriously semua member-member aku nak pergi .
sebabnya kami orang mahu usha novel loh..
kalau dah penggila novel macam ni lah jadinya.
kegiatan membaca novel ini sudah lama aku tinggalkan.
tapi sejak K.Karangkraf ni.
hobi tu muncul balik.
yelah mana tak nya.

cuba korang bayangkan dtg sekolah je.
benda pertama yang member-member aku cakap ialah tentang novel tu.
sama ada seronok ke atau tak,
belakang carita okay.
aku yang steady tahan nafsu utk baca pun.
terjoin depa.

uish tak boleh jadi kot.
mana boleh , sat g buku tu jatuh ke tangan orang lain.
so aku pun cepat-cepat booking buku tu. 
nak tunggu turn nak baca mak ai..
lama kot..

dapat yang jnis mmg baca slow mmg haram kejadah kau nak menunggu.
last2 aku pun dapat.
tapi serius kalau novel ni.
aku baca memang takkan ada fullstop.
sanggup tak keluar bilik.
haha time baca novel lah aku jiwang.
hahahah 
tak tipu meh.

kadang-kadang aku sanggup tak makan
sebab aku tak sampai hati nak tinggalkan novel tu keseorangan.
hahha gila baban aku ni.
macam tu hebatkan penangan novel.
sampai kadang-kadang ibu aku bising sebab aku study benda lain.
study novel ( -,-" )

alangkah bagus aku baca buku sekolah macamana aku taksub ngan novel..
ish ish.. kompom aku pelajar cemerlang.
tapikan kan bagus kalau buku sejarah, pengajian perniagaan, BM macam novel.
kompom aku mentelaah je kerja aku.
hahhaha

serius ni lah akibatnya kalau tunjuk novel kat aku.
semua kerja aku tak buat.
makan ngan novel,tidur novel.
even kalau keluar pun ,
aku takkan drive, aku akan suruh adik aku drive 
then aku just jadi co-pilot je
co-pilot yang membaca novel.
tu yang adik aku bengang je
kalau dah jumpa novel lupa dunia.
hahha 
nak buat cana kan.
well 

korang nak tau tak novel yang aku baca yang latestnya 

karya Siti Rosmizah ni memang terbaikklah.
best gila bhai.
sumpah aku tak tipu.

novel Sayangku Merajuk ni boleh lah.
member aku kata best but bila kau baca takder feeling pun.
biasa je.

novel ni jalan cerita dia macam novel cinta kau dan aku ni
tapi bagi aku cinta kau dan aku lagi superb.
memang lawak gila kot.



now aku tengah tunggu novel M.a.i.d
wafaa kata best so..
aku tak sabar gila ni.
hahhah..

aku harap M.a.i.d ni novel yang terakhir aku baca
 sebab kalau tak memang aku tak beljarlah gamaknya..
ni yang latest aku baca.
best dow..
tak percaya.. 
g baca..

eh eh.. nanti dulu tak habis lagi.
nak tahu tak satu rahsia.
sebenarnya kan aku jarang beli novel sebab ibu aku tak bagi sangat takut aku berkhayal.
second sebab tahlah aku rasa mahal kot.
haha sebnarnya rm20 je kot.
haah 
takderlah aku malas nak beli..
hah ye ke ni..
yelah..

korang janganlah jadi macam aku.
haha pinjam je.. nk beli pun 2 tahun sekali.
nasib baiklah aku dpat kawan-kwan yang cool.
kalau tak mampuih kena hambat.
hahah
pengotor gila aku ni kan
thanks guys sebab sudi bagi pinjam.
muaahk 
XOXO

(-,-")

2 comments :

kayWafaa said...

ehem ehem macam kenal je novel kat atas tuh. ;)

Unknown said...

ahaha mmg knal bkn novel awak ke?