06 February 2011

Kan Cheong Kitchen? rockest cooking show!!



Kan Cheong Kitchen.. yeah the great cooking show and the bodoh game haha, seriously, i though it was a chinese cooking show because obviously "Kan Cheong Kitchen"right? no doubt, sounds like chinese but lepas tengok yeah aku salah, ia cuma rancangan masakan yang biasa but masih mempunyai their own style.. 
like rancangan Mentor.

 rancangan ni, setiap couple tu kena ada seorang yang pandai masak iaitu si A then seorang tak thu nak masak si B.. yang si A tu kena bagitahu si B how to cook .. nanti judges akan bagi menu of dish , dorang kena masak, so si A akan diletakkan di sebuak bilik and si B akan di tugaskan untuk memasak, dan hanya microphone so mereka kena ada good comunicatn between each other if not there'll be hancurrs cuisine haha.. yang si B akan mendengar setiap arahan si A, apa yang perlu dimasukan, dipotong and so on.. tapi serius time dorang nak dengar arahan si A ni msti ada yang menjerit ahha sebab tak reti..

seriusly memng kelakar rancangan ni, haha sapa yg tak pandai masak tu mmg malulah kan yelah satu malaysia tengok kot, but aku salute lah mereka ni sebab berani gila nk masuk sebab tak semua org sanggup tunjuk their weakness especially depan public. haha kalau aku tu sorrylah, hah tpi jangan cakap aku tak reti masak okay, korang tengok kasar but sapa yang duduk serumah dengan aku tak kan kebulur . hahah okay.

kalau korang berminat korang buka je channel 8TV every sunday, 11 am 
=,=

No comments :