21 April 2015

dahulu..........

Perasaan bila kau suka kawan baik kau?

Happy? Takut?

Happy sebab kau kenal kawan baik kau?
Kau kenal hati dia macam mana?

Atau

Takut sebab persahabatan korang yang dah lama?
Takut dia akan reject kau?
Takut kau bukan ciri ciri wanita yang dia ingin?

Atau takut kau tak layak untuk dia?

Semua orang pernah lalui benda ni apabila dia berkawan baik dengan gender yang berbeza.

Malam ni aku just kongsi apa aku pernah rasa dulu.

Ya aku pernah suka kawan baik aku.
Dia seorang yang sangat baik bagi aku. Sehingga satu tahap aku rasa aku tak layak untuk dia.

Sampai satu tahap rasa tak layak tu buatkan aku mencari orang yang layak untuk dia.

Untuk kebahagiaan dia.

Aku dan dia macam langit dan bumi

Yes.

Aku tahu manusia boleh berubah..........

Tapi dia terlalu baik......

Aku lebih rela pendam dari rosakkan persahabatan kami............

Tapi semua tu dulu.....


Selamat malam.


No comments :