17 December 2012

Random #3 : Lifeless bertukar ke Pesta



Assalamualaikum!!  

lifeless, tidur 24 jam, makan sampai perut ke depan.
semua benda yang tak senonoh telah berlaku pada aku,
arghhhhhhhh..............
yang paling menakutkan adalah ...........

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

FINAL!!!!!


Bagi aku penghujung sem yang paling aku tunggu sebab CUTI!
tapi yang paling aku takut nak hadapi sebelum cuti adalah FINAL EXAM.
orang gila je yang tak dup dap dup dap *nervous*
bila nak menghadapi perperiksaan. 
nak wat acano eh jang redha je lah.

By the way, bukan Sg. Way okay.
bukan ini yang aku nak cerita.

Sebaliknya, kejolian yang aku buat semalam iaitu hari sabtu*bahasa melayu aku hancus gila*
Setelah kebosanan hidup di USM tanpa sebarang cuci mata,
tetibe room mate aku keluar pi Queens Bay dengan Pesta Penang.

At first tu, aku malas sebab ingat naik bas tapi  rupanya diorang dah sewa kereta.
aku pun apa lagi langkah seribu lah.
nak gak aku tengok lagu mana Pesta Penang yang depa dok kata siang malam pagi tengahari tu 
*okay fine terbau penipuan di situ*

Diorang sewa kereta kancil merah manual, 
waaaah kancil merah! tetibe teringat ferari kontot. sobsobsob *keluar hingus*
first time aku drive kereta sendiri dengan member kat Penang,
Dah la tu pi tempat yang aku tak biasa.

Sampai kat QB je, aku masuk lah nak parking sekali tersalah masuk,
masuk kat lobby tempat VVIP.
MALU GILA weh!
naik kancil lalu tempat VVIP.
..............
tapi kami buat muka relax je. apa ada hal,

Sampai je, benda pertama yang aku cari adalah makanan!
kami pun decide makan kat Secret Recipe.
hajat di hati nak makan Macaroni Cheese tapi tetibe teringat janji dengan Wafaa.
so chose menu lain.

inilah menu kita....... *krikkriikkrik (bunyi perut)*
Noodle Tom Yam Kung and Green Apple Kasturi
 aku tengok kat menu kata main choices.
tapi aku rasa biasa je. tertipu dengan iklan, kecewa gila.


muka bersemangat nak terkam makanan. kebuluq kot. perut siap buat gangnam style
*erghhhh bukan aku tak minat gangnam ke?*



amal dengan nani



Choc Sundae

masa makan choc sundae tu tetibe teringat masa keluar dengan mia, wafaa and ayie
sebab masa tu, wafaa order dessert ni tapi dia tak suka.
sebab dalam dia rasa susu yang kuat sangat. sampai si wafaa nak muntah, rindu wafaa :(
kalau zue tahu aku makan ice-cream mahu bebel dia. hahhahahahah
tak apalah nanti aku minta maaf kat dia.

mana-mana agensi model nak cari model toilet sila pm aku.hhahahaa
Next....

Then, aku pi cari kasut sebab semua kasut flat aku , tapak dia dah rabak.
mana taknya berjalan nak pi kuliah je.
So decided nak pi Vincci sebab kasut Vincci je yang aku selesa.
kalau pasal kasut flat, aku manusia yang paling cerewat nauzubillah.
kebetulan Vincci tengah sale. sabau je lah hidup ni. tak boleh membazir. nanti makan maggi je kang aku.


gambar tu wajib walaupun pekerja dia tak bagi.

masa ni 3 ke 4 kali kot aku tukar size.sampai nani marah
siap kata " weh kan size kau sama dengan aku, size 8"
sebab dah terang lagi bersuluh size aku size 8, yang aku pi mintak size 6 dengan 7 kenapa.
okay fine aku tahu kaki aku besar  --_--" .... ala aku saja nak bagi makcik tu hilang kalori.
hahhahahahahhahahahahahhahahahah *gelak slow*

dah lepas meronda, apa lagi pi lah Pesta Penang. so aku pun drive pi Pesta Penang.
dari QB ke Sungai Nibong yakni tapak pesta tu aku taktahu jalan.
dah lah malam,, kami pun bertawakallah, memula ingat salah jalan au..
......................
dengan minyak dah paras E, tu lah awai-awai takmoh isi, la ni dok meghoyan.
tapi aku buat selamba ayam jelah, berani mati. ayah selalu pesan kalau drive tempat yang kita tak pasti kita jangan jadi naive sangat.

hahahhaha tengok ayah aku sendiri cakap macam tu. disebabkan aku bawak kancil,
peluang nak pancung *cilok* tinggilah.hahhaah
rupa-rupanya jalan yang kami lalu tu memang menuju ke Sungai Nibong.
baru aku ingat nak masuk USM, ikut pintu USM sebab Sg. Nibong dengan USM celah gigi je haha

Pintu Masuk Pesta Penang
Adult : RM 3 , Children : below RM 3

bajet retis , ingat I-City ke?

tetibe jakun tengok yaya.hahha

------------------------------
takda motip

bajet retis : 2


MAKANAN! o__O

saja tangkap.hahhaha

amal nak sangat main game kat situ, memandangkan hampir kesemua game kat situ mampu buat aku pusing so aku decide yang aku taknak main sebab kang kalau aku mabuk macamana nak balik, sapa nak drive. hahhaha alasan je lebih tu. hahhaha 

so nani volunteer nak naik teman amal. so belilah token.
mahal gila kot token kat pesta tu . 1 token = RM 2.
hampir kebanyakan game kat situ memerlukan sekurang-kurang 5 token seorang.
5 token x RM 2 = RM 10. *korek poket, kira duit*

nani dengan amal naik Challenger. sejenis makanan  game lah.

nani yang kurang sihat, gagahkan diri.padahal tengak takut hahaha

inilah dia Challenger aka buaian baby gergasi.hahaha

Sky Rider kalau aku tak silap nama menatang ni
menatang ni memang aku takkan naik lagi. taubat . cukuplah dulu aku naik.
dah tak rupa orang bila aku turun. nak tercabut rongga-rongga abdomen aku. 
siapa yang memiliki ketahanan jiwa dengan mental je suka menatang ni.

kemudian, kami berjalan-jalan sekitar tapak pesta ni.
Ya Allah, no wonder semua orang nak pi Pesta Penang ni semua benda ada,
baik dari household sampai baju seluar dalam.

juling mata aku weh. banyak gila sale. kalau ibu tengok ni, tutup mata aku.
mesti ibu sebut "MasyaAllah,godaan syaitan, tutup mata tutup mata"
hahahha

So alang-alang dah sampai, aku beli a few things. nafsu je lebih.hahah
kalau ibu tahu ni mampuih  mati aku.

ini lah barang yang aku beli sepanjang kehabisan masa aku di sana...
duit aku pun terbang melambai-lambai ke arah aku *sedih*

2 beg, 3 tudung bawal, then kasut

sesaja aku meng-ek-largekan pic ni sebab nak menggambarkan betapa besarnya duit aku yang melambai-lambai meninggalkan aku
hahahah

okaylah dah puas berjoli so aku kena fokus untuk final.
by the way, aku rasa bilik aku ni ada badi tidur lah. kerja aku asyik tidur je. aish. macamana berat tak naikkeluar kau setan keluar *guna batang penyapu dengan penyodok*

"kepada semua student degree, GOOD LUCK for your final!"

Thanks for reading.

kbai!

No comments :