27 February 2012

Setia pada yang SATU, beserah pada Yang Esa. Insya-allah.

Assalamualaikum, fuhh, dah lama tak menaip,harini tibatiba terasa nak berkongsi sesuatu dengan kawankawan.
terlalu banyak kejadian yang berlaku pada aku dalam beberapa bulan ini tapi aku au itu sume adalah dugaan daripda Yang Esa.


okay aku malas nak merapu banyak lagi now lets moving to the next chapter :)
antara peristiwa yyang berlaku telah menyedarkan aku tentang asam garam kehidupan terutamanya semenjak usia aku sudah menganjak ke paras paradigma cheeeewaaaahhh ,hihi taklah maksud aku usia 20-an.
sorryla ak tak post about my birthday yang berlaku pada 5/2 lepas.Alhamdullilah, syukur because i still can breathing on, i still have my nose,mouth,hands and banyak lagi, syukur syukur syukur, anugerah yang tidak terperi rasanya.


yes im 20 years old means i cant act like superduper kids. maturity is needed in my life to continue a journey, to face all life's challenges. I need Allah, my family, my gorgeous friends, boyfriend? tak diperlukan looh , officialy im single dude, unbelieveable right? same on me, i cant believe that now i bcome someone yang sudah ngaaak ada pacar. but its okay, i know there's a reason why this happening to me, i take it as one of my life's memories. Antaranya :


at first tu memang a bit frustrated babe, putus chinta kot, tunggang terbalik dari barat ke timur cam org mati laki ahah ni tipu.  frust gila kot sebab wat penat je aku kapel for years tapi pngakhirannya hampas kelapa je, wat penat je aku berangan nak kahwin kat mana, pakai baju apa, anak berapa oppsss overlak ko ni dora.
but now dah taubat nk kapel lagi, penatla sumpaaah penat. namun tipu lah kalau tak rasa kosong, but bila rasa  kekosongan tu baru aku au yg aku jiwa kosong sgt, so sejak itulah aku mula mendekati pada yang SATU, yakni setia pada yang SATU, beserah pada Yang Esa,Alhamdullilah, aku berjaya melakukannya, and insya-allah aku akan perbaiki setiap langkah aku di atas muka bumi ini. berubah ke arah yang lebih baik.Alhamdullilah juga aku dikelilingi kawan-kawan yang baik and ssentiasa ingat tanggungjawab sebagai seorang muslimah, i wanna be a good muslimah and i will go for it, insya-allah.


aku akui sebelum ini aku belum sempurna and tidak terlalu untuk berusaha untuk menjadi yang muslimah yang dituntut oleh islam, i'm always do my best to perform my 5 solah, aku ingin jadikan dzikir as makanan for my mulut and jiwa, always think positive, i reallyreally hope that i can go thru this life with HIS barakah, Aminnn. 


okaylah thats all for today, thanks for reading,
Assalamualaikum!


p/s : ketenangan jiwa bukan datang dari keseronokkan duniawi tetapi daripada Al-Quran, dzikir yng menghiasi mulut dan solat yang sempurna, islamic aku lak pagi ini.


5.22 pagi :)

2 comments :

-ImanAzlan- said...

be strong, lepas ni kawin je terus dora. moga kau bahagia dunia akhirat.

Unknown said...

so lpas ni aku kna kapel lagi 5 tahun lah sbb ibu xbagi aku kawen slgi xhbis bljr. hahahah thanks iman, amin