04 June 2011

seharian di Melaka

kepenatan,keletihan,kecapekan,keexhaustedan.
apa banyak ..an lah.
mesti korang pelikkan apahal aku tibe-tibe merepek kepenatan kan.
sebenarnya aku baru je sampai rumah, maghrib tadi,
selepas nak dekat 2 jam aku berdating dengan Highway Utara-Selatan
2 jam?
lama gila kot.
hahahah, 
aku baru balik dari lepak kat kenduri abang amar yakni anak cik Zu aku yang duduk di Melaka.
Melaka?
hurmm dah tak berminat nak tahu.

aku and family aku stayd kat sana semalaman je.
kami gerak dari Kajang ke sana semalam
pada pukul 4 petang camtu. then kami sampai kat Toll Ayer Keroh pukul 4.05 petang.
haha ingat bhai.
satu jam je aku drove.
memang gila lah kan.
line tiga je aku main.
yang bertambah kemusykilan di kamar hati aku ini.
kenapa ibu aku selama adab je.
dia relax je aku speed 12/14.
kalau tak msti dia bebel tahap gaban lah.

ni relax je. bila 
dah sampai Melaka, barulah dia kata
"eh kak, dah smpi je ke?"
haha aku tak tahu lah masa aku drve tu,
ibu aku dah naik ke alam fantasi dia ke apa.
haha mana tak nya.
dia g pasang lagu Fauziah Latiff.
nasib baiklah aku au sikit-sikit lagu dia. takder lah aku bengap alam sangat kna.

bila dah bayar toll tu, aku pn drve ngan muka takder perasaan. 
kalau dulu, masuk je toll Ayer Keroh,
muka aku mesti bersinar-sinar macam dilimpahi nur.
aku pun mncari jalan ke Bukit Baru, Melaka.
sebelum ni, Cik Zu duk tmpt lain, so aku tak ingat sgt lah jalnnya.
sempat gaklah aku bertikam jantung ngan ayah aku.
pasal jalan nak ke rumah cik zu.
last-last aku menang. 
well hahahhaah

akhirnya sampai gak.
smpi je, aku terus rehat jap sambil tggu ibu aku.
tolong menolong di dapur.
ohhh ponat gila.. 
alangkah bagus adik aku ada,
mesti aku suh dia drive kan.
manalah adik aku ni.
(-,-")

dalam pukul 6 camtu kami blah g homestay utk bersiap utk mjlis malamnya pula.
lepas maghrib, kami terus g rumah Cik Zu sebab nenek dah bebel suh siap cepat.
nenek overxctd lah plak.
lpas mjlis selesai, aku pun merayap g Pahlawan Walk.
nak jumpa umi lah kan.
hurmm tapi benda lain yg jadi.
mls nak story.
tllu myakitkan.

keesokkannya, kenduri.
aku relax je. siap blh jd halimunan jp.
ahah aku pergi lari ke rumah umi.
tak tahu nak buatpe.
drpda aku tercongok je. baik jalan2.
sampai rumah umi je.
apa g, boraklah smpi lebam.
smpi aku tak sedar dah nak pkl 12 tghari.
tu pun sdar stelh dijemput dengan panggilan ayah aku.
yang menanyakan di mana aku

slps tu, aku pn blik cpt2, nsb baik rumah umi dkt je cuma traffic light je mmg bagi aku lebam kot.
rasa nak hancurkan je tiang tu.
lombap nk mam****
bila smpi  je,bnda pertma yg aku cri ialah mknan.
tak senonoh kan..
sambil tu aku mncari cari di mana echa. 
aku tgk dia jadi mak guard kek.
tergelak aku kot.

slps beberapa seketika (btol ke ayat aku ni?) 
pengantin pun mai.
aku pun mula menangkap gambar.
guna hp kamera saja 
tak power pun.
wei tgkap gambar pun pent au.
penat disisihkan oleh mereka
uish mentang2lah aku guna hp kamera je.
takpe2 tunggu korang..
ibu! akak nak kamera DSLR!

slps mjlis selesai,
dlm pkl 3 camtu kami sefamily pn btolak ke kajang.
ibu aku lak time ni lah nk beli belacanlah, cencaluklah,
macam2lah.
campur jammed kat highway dari senawang ke nilai plus hujan
maka kami pun sampai maghrib.
actually dah smpi lam pukul 5 lbh but
singgah beli few stuff utk adik esok.
tu yg smpi maghrib.
eh cakap banyaklah aku ni. meh lah tgk gambar.
ala guna hp camera je :)
jomm.


No comments :