22 December 2010

seribu satu kelu, haha fun beb!

Saat ini...

hari ini, aku dah buat something yang paling aku takutkan selama ni, benda yang aku akan elakkan . tapi hari ni, aku berjaya melakukannya dgn jayanya.. hahah. pagi aku tolak dari rumah sebab nak sampai cepat kat Melaka nanti, excited nak jumpa bakal tuuuttt.. hahhaha.. macam-macam aku rasa, macam
rojak aku rasa time tu, sebelum ni, kalau aku drive dari kajang ke Melaka, it would take half an hour je, but this time, lama gila aku rasa nak sampai, mana tak nya, kita orang singgah R&R lu,, masa tu aku hambat makanan puas2.. hahha nnti kna cover kan.. takkan nak tnjuk perangai dinasour aku kot.. aha..kitaorang sampai pukul 12 lebih macam tu, kali ni, aku dah tak rasa segan sangat sebab dah pnah pergi masa dulu waktu temankan yunus mbik barang kan, sampai je, ak terus cari dakdik(anak ummi yang bongsu)... ummi kata dakdik g umah sebelah cs majok ngan ummi, aku pun text dakdik cakp aku dah smpi, then, tak smpai bape minit, dakdik balik, aku pun trus borak ngan dakdik, macam2 lah kami borak.. tibe-tibe ummi kata nak keluar pergi shopping lagipun aku dengan yunus nak pergi jumpa edy kat Samudra. dakdik naik kereta dgn aku, yunus n burn.. ummi lak naikk keta lagi satu dgn helmi.. waktu jalan kat Melaka tu, aku macam orang bengong je, yelah bukan tempat aku kn, then kna drive lak kat situ, terkontang-kanting aku kejar kereta ummi.. before pergi jumpa edy, kita orang makan kat kedai, kedai ni memang murah gila lah,, kalau dekat dengan kajang, hari-hari aku tapau sana kot. asam pedas n ayam dia not bad.
pas selesai mengembungkan perut kami terus pergi samudra, jumpa edy, borak punya borak, tiba-tiba ummi ajak pergi MP(Melaka Parade) , ummi ajak aku ngan dakdik sbb yang lain nk lepak dgn edy, aku pn ikot lah wlpn pada masa tu aku segan nak mampuih,, haha yelah yunus takder ngan aku kan, dalam kereta, ummi perasan yang aku diam, ummi try cari port nak cakap dgn aku..aku mulanya segan terus tak jadi segan bila tengok ummi okay je.. haha aku pn layan ummi macm ibu aku, sepanjang kami jalan2 tu, kami borak macam-macam lah smpi dakdik nak borak dgn aku pn tak dpt, padahal dakdik nak tanya pndapat aku tntg cardigan.. hahha kesian aku tgk dakdik, last-last aku curi masa utk tmankan dakdik cari baju dia, lagi satu aku lupa nak bagi tahu, aku paling terkejut bila ummi bgi gelang kat aku, gelang tu wne merah, gelang manik, ummi macm tahu-thau je aku suka merah, mula-mula segan gak tgk ummi bagi dgn layann ummi terhadap aku yg cool gila.. sampai aku dah tak rasa kekok dgn ummi.. selain gelang tu, ummi juga belikan aku gelang yan jenis banyk tu, aku dh lama cari, tapi tak jumpa, kalau jumpa pun jnis yang tak lwa then mahal. tapi last-last ummi belikan. masa tu aku terkejutlah ummi bagi gelang tu cause waktu usha gelang tu, ummi tanya aku ngan dakdik pasal gelang tu. kami cakap lah okay. pastu aku tgk ummi pergi, aku ingtkan ummi usha yang lain, bila kau pergi kt ummi je, ummi hulur beg plastik kat aku, ummi suh ambik, ummi kata ummi belikan utk aku, dakdik pun beli yang sama jenis ngan aku, masa tu aku terkejut tak sangka ummi belikan.. hurmm segan lak aku time tu.. kemudian kami jalan-jalan smbil borak,, msa tu aku terlupa yg aku tgahh bercakap dgn org yang aku paling segan nak borak, ummi memang cool lah.. ummi tak layan aku macam org luar, yang aku paling terhru, ialah masa ummi bahasakan diri dia ummi bila cakap ngan aku, padahal, all this while aku pggl dia makcik.. masa tu macam aku rasa diri aku diterima dlm kalngan mereka, dgn penerimaan dakdik terhadap aku, padahal aku ngan dakdik tak rapat seblm ni.. hurmm.. walaupun tadi aku lgsg tak spending time ngan yunus tapi aku puas sbb aku dapat pengalaman baru iaitu pengalman yang aku paling takut kan..  lpas shopping kami lepak kdai minum, around 6.30pm, aku balik kajang, masa tu aku dah target nak smpi bfore 8pm, but tak smpat pkl 9 baru smpi sbb hujan kat spnjg jalan tambah dengan accident motor dgn treler dekat hghway lepas R&R Nilai, bhampiran susur masuk ke Bangi.. aku terkejut tengok accident tu, penunggang motor tu teruk kot sebab aku tgk motor dia hancur teruk plus, dengan keadaan treler yang tayar pecah seblah kiri. aku pun tak berapa pasti apa yang berlaku sebenarnya.. huish, menakutkan,, anyway first of all aku nk ucap thanks  those people : Opel, Khaty n my mak su cause korang bagi orang semangat utk jumpa ummi yunus... and tak lupa thanks to ummi n dakdik for the great time that we spend time together ..  :)

No comments :