05 February 2012

haiaaa makcikk.

pagi tadi, selepas menghantar madam pergi kerja,
tibatiba aku teringin makan udang goreng tepung bersos.
so aku pun drove menuju ke tesco sebab udang tesco muraaaahhh berbanding pasar ikan


aku pun mulalah membeli bahan basah untuk menjadi lauk,
aku pusing lah sorang satu Tesco tu dengan penuh keyakinan.
aku mempunyai perangai yang peliks sikit aku suka tengok bahan basah etc ikan, udang, ayam and adikberadiknya.
aku memang pantang, lebihlebih lagi murah terus ku gapai plastic bag then mula memilih.
penuh bakul dengan bahan basah, berat  , menyesal tak ambik troli ingatkan sikit je nak beli tapi disebabkan sikap pemalas aku untuk berjalan utk ambik troli, so aku redha je lah agkat bakul yang memang menempah tulang aku patah ahahha

selepas puas, aku beratur dengan pnh kesbaran serta keredhaan sbb berkobarkobar  nak balik.
tengah beratur tu tibatiba walawei, ada makcik ni selmba badakayam je potong queue aku.
terzut gila aku,macam palesit makcik ni beratur depan aku padahal masa tu aku tengah letak barang aku kat kaunter semntara tggu pakcik depan habis bayar.
setakat potong queue tu aku boleh terima mungkin dia nak cepat.
tapi yng menyebabkan aku bengang nya makcik ni langsung tak minta maaf sbb potong barisan, amlah dia pndang aku macam aku ni adik dia jelangsung tak bersalah.

dah lh tu dia tu macam tkut sangat barang dia termasuk dalam barang aku padhal dia beli garam je.
haia makcikkk, garam rumah saya banyak lagilah.
serius aku mmg sakit hati gila dengan sikap makcik tu yang langsung takde perangai sivik dia tu.
im not trying to be rude tapi walaupun anda tua, tlg lah hormat org lain.
setelah aku memerhatikan makcik ni ruparupanya dia indonesian.
fine, makcik ni dah buat aku fikir org indonesia macam ini ke.
uish sabar jelah.

by the way, nak mencelah, thanks to fath,syeseye and wafaa for your birthday wishes. :)

2 comments :

-ImanAzlan- said...

happy besday dora !

aku rasa dah 2 tahun aku termiss wish besday kau. haha

Unknown said...

hurmmm :( and 2 tahun aku tggu smpi naik lebam