06 July 2011

makcikk, jangan lah macam tu.

gila tol title aku ni.
korang pernah tak rasa annoying gila bia korag tengah beratur kat machine atm?

2 hari lepas,
lepas balik sekolah, aku teringinlah nak minum cool blog,
then aku singgah mall utk beli.
sebelum beli tu,
aku melilau mancari machine atm,
punya lah aku cri 
akhirnya jumpa gak.

aku tgk mak ai.
ramainya org yang beratur. 
ermm 
aku pn beratur.
then sampai giliran aku je, dpan aku ada seorang pasangan suami isteri.
yang aku bengang bini dia ,
kecoh nak baban.

aku bukan apa,
mslhnya makcik tu ckp ngan suami dia macam seribu km je.
suruh laki dia kuarkan duit 4 ribu la,
ckp kalau slow takpe gak ni smpai orng blkang aku dgr.
sambil ckap tu pndg2 aku.
aduhai pe maslh dia ni.
bebel je, kuarkan lah bapa banyak yg makcik nak tapi cepat sikit rami lagi nak guna.

lepas suami dia kuarkan duit tu,
suami dia bagi duit tu,
aku tgk duit tu makciktu dia pegang cmtu je.
bukan nak masukkan lam beg,
kalau sikit takpe gak,
ni tebal kot.
dia pi tayang kat orang ramai.
dah la time tu ramai org..
bahya sungguh.

kalau ditakdirkan Allah tu ,
manalah tahu ada org g rampok dia ke,
tak ke naya,
satu sen free nangis.
ish ish.

tapi Allah tu maha adil, 
dompet makcik tu jatuh and duit dia ter jatuh,
aku tgk, kelibut makcik tu nk kutip duit.
sambil tu pndg2 aku.
aku lak macam tak smpi ati aku pun tlg kutip barrang dia,
sambil tu dia g kutip duit dia,

tak moh aku tlg ktip duit dia.
nnti jadi hal lain,
bila aku dah tlg bkn nk ucap terima kasih or senyum.
malah dia buat muka lak,
uish kerek sungguh anda kan.

No comments :