14 February 2011

Mengimbau kembali nostalgia..

kenangan..
tadi aku selongkar balik laci ajaib aku. actually laci ini simpan everything yg aku rasa cukup bermakna untuk disimpankan as a kenangan..
bila aku baca balik diari-diari aku yang tahun-tahun sebelum ni. aku rsa nak tergelak..
kadang-kadang aku rasa macam nk kembali pada zaman tu.. pada zaman yang penuh keseronokkan ..
zaman budak-budak yang terlalu mengikuti peredaran masa e.g budak layan tu nak layan gak..
hahaha 
rasa macam nak tergelak aku..

ingat lagi dulu masa indie tgah "Hot"
hahah boleh dikatakn ke mana shj. pergi akan tesermpak dgn golongan mat and minah indie ni..
dan aku tidak terkecuali juga..
waa.. rasa betapa bengapnya aku kerana terlalu megikutinya.
pergi gigs.
hav a sosial life.
study ke mana..
haha

aku rasa masa tu aku memang terlalu dungu.
"korang tak payah nak bagitahu, aku sdar " 
hahah
that time baju tak cukup kain..
hahah
 
BODOH..
BODOOHHHH ..
terasa aku teramat bodoh..
tpi aku bersyukur kerana aku sedar awal anad mengambil jalan untuk berubah lebih baik..
dan aku rasakan sekarang kehidupan aku sekarang ini lebih sempurna..
bila aku tengok budak terlalu taksub dengan sesuatu fenomena tu, 
aku merasa kasihan sebab mereka mnjadi mangsa..
mreka tak sedar ke benda tu semuanya akan berakhir.
aku cakap berdasarkan pemerhatian and pengalaman aku..
aku ingat lagi masa aku form 2 and form 3 ,
masa tu zaman kegemilangan mat rempit and punk..
kalau aku balik sekolah or pergi Metro tu ..
confirm ada deretan mat punk dengan pakaian yang serba menakutkan and bau yang kurang menyenangkan di kaki lima tu..
kalau  mat rempit and minah rempit lak mesti ada yang lepak kat kedai mamak sambil membawa helmet MS.
haha wa ingat lagi bhai..
hahahha
masa tu lak era seluar kechik bawah.. bukan skinny au.. tapi jenis yang chikang yang terlalu ketat kalah seluar tight or legging tu..
bila aku form 4/5 lak era kegemilangan Gigs, Indie's
haha aku pun tak tekecuali but aku sedar diri awal kan..
tapi ada gak lagu mereka yang aku still layan sampai sekarang tapi takder lah sampai taksub gila..

hahah bila ingat balik, 
macam kenangan and pengalaman yang aku dapat sepnjg hidup aku ni..
kenangan manis,
kenangan buruk..
 
tapi yang penting..
walaupun di mana kita berada..
tak kira lah tempat yang jahat ke or baik.
andainya kita dapat menjaga diri.
menjaga maruah kita and keluarga
kita ingat ibu bapa kita.
nescaya kita takkan terpesong jauh.
kita akan kembali juga pada jalan yang lurus.

korang pula macamana?
mesti banyak kan kenangan ?

No comments :