22 February 2011

dah lama aku tak update blog.
lately ni banyak sangat benda yang berlaku..
yang menyebabkan aku takder mood langsung..
even nak updte blog pn tsangatlah malas..

hari ahad lepas, iaitu 20,2,2011
aku berhajat hantar yunus pergi bukit jalil..sebab dia nak  balik johor.
but before that kami pergi Sri Petaling sebab dia nak beli some stuffs,
aku lak stay dalam kereta sebab aku malas nak ikut.
aku tertidur juga pengakhirannya sebab tunggu lama sangat..
bila dia smpai,
dia tengok aku mamai au then da nak drive ,
tapi aku bekeras nak drive gak, then
kami pergi isi minyak, bila nak keluar tu, aku reverse sebab ada van yang block depan..
masa tu sumpah aku mamai tahap gaban..
bila aku nak reverse tu aku tak perasan ada lori kat belakang..
belakang kereta aku bercium dengan bontot kereta tu..
yes i know its my FAULT!
masa tu yunus terus tengok and dia kata hancurs..
bila aku dengar je hanya Allah yang tahu .
bila aku tengo kereta aku..
aku terkejut sampai aku terduduk.
aku menangis kat situ.
alu menyesal tak dengar cakap yunus..
aku keras kepala sangat..
masa tu aku fikir macam-macam..
aku rasa nak mati saja..
serius wei!
aku rasa teruk snagat bila aku tengok barang yang paling beharga dalam hidup aku hancurs..
penamatnya yunus yang bawak kereta aku..
dia bawak aku pergi tenangkan diri dulu tapi,
masa tu takder apa yang mampu buat aku tenang,
aku cuma inginkan putarkan masa kembali dan buat kereta aku jadi elok..
kemek bonet aku..
akhirnya dia bawak aku pergi makn, dia try buat aku happy.
dia pesan semua makanan favourite aku but semua itu takkan buat aku elok!
lastly kami mencari bengkel..
aku call member aku yang tahu bengkel..
bila dah dapat .
aku terkejut kos nya..
Ya Allah, sumpah mahal sangat.mahal bagi orang yang masih belajar seperti aku..
mana aku nak cari duit..
ibu aku kompom takkan tolong..
kalau aku accident sebab aku bawak laju,
aku boleh terima..
sebab aku mmg jenis bawak laju but kenapa aku mesti selalu accident bila reverse..
mana alarm reverrse aku!
akhirnya yunus kata yang dia akan tanggung kos baiki,
mula-mula aku tolak sebab aku taknak menyusahka dia,
aku cakap yang aku kerja part-time,
paling pun tak aku minta kerja dengan uncle aku balik,
as long i have  a cash to pay
but yunus tak bagi,
yunus kata dia taknak tengok aku penat.
dia kata cukuplah aku penat sebab assigmnt.
sampai rehat aku pun takder,
dia taknak tengok aku teruk lagi dengan melakukan kerja 2 in 1..
bila aku dengar dia kata macam tu,
ak tak boleh kata apa lagi
tapi aku berjanji yang ak akan membayarnya secara ansuran..
tapi yunus taknak terima..
dia kata tak perlu bayar apa-apa sebab dia taknak tengok aku susah..
duit tu takde makna nak dibandingkan kepenatan yang bakal aku tanggung..

"awak thanks sebab tolong orang,
org tak tahu bagaimana keadaan orang kalau dia takder masa tu,
thanks sebab sanggup lakukan semua ini,
tapi satu je, org nak cakap bahawa org takder niat pun nak susahkan dia, semua ni berlaku begitu pantas, kita happy sebelum tu tapi Allah duga kita dengan kesusahan dikemudiannyautk kita kenal sapa yang sejati"
a million thanks..

keadaan kereta aku
yang aku bulatkan itu kesan accident tu siap berlubang lagi.. 

balik je aku terus kena marah.. yes aku terima dgn redha..
btw thanks tu yunus and abang wan sebab banyak tolong org..
okaylah nak pergi hantar kereta ke bengkel nak tukar bonet..
bye

No comments :