06 January 2011

Kasihan

lately ni,
aku banyak kali terusha story tentang hijab..
macam-macam komen aku dengar..
ada yang positif, ada tu yang negatif tahap mengaibkan orang lain,
kadang-kadang aku nak tergelak pun ada sebab benda ni pernah terjadi dlm hidup aku..
pedih sio.. makan dalam..
aku faham,
orang yang cuba memberi nasihat tu niat dia baik..
tapi ada tak korang fikir cara korang tegur tu memalukan pihak yang lain?
pernah tak korang terfikir yang menyakiti hati orangyang tak berbuat sebarang kesalahan kepada kita tu berdosa?
korang seolah-olah menganiaya mereka..
ingatlah doa orang yang teraniaya amat mujarab..
kia hendaklah memikirkan cara yang selamat jika inginkan memberi nasihat kepada pihak yang ketiga,
aku bukannya bagus mana pun,
thats why aku tak nah nak bagi nasihat pasal isu agama ni.
tapi korang kena ingat tidak semua manusia menerima hidayah sama dengan korang, 
mgkin ada org tu hidayahnya datang sikit demi sikit...
apa yang dia pakai, lakukan tu urusan dia dengan Allah, 
yang korang tu janganlah cepat melatah sangat,,,
dosa pahala bukan kita yang tentukan..
fikir dulu diri tu sebelum teringin nak memberi nasihat pada orang lain.

BERFIKIR OKAY 
:)


No comments :