18 August 2012

Menjelang raya


 

 Berlalulah sudah ramadhan sebulan berpuasa. cewwaaahhh. 
eh 
eh
eh forgot something!

Assalamualaikum wbt guys!

Ramadhan sudah berlalu. Alhamdullilah, orang berjaya harungi sebulan berpuasa dengan eloknya. first of all sorry sebab dah lama tak menjengah ke dunia cerita kita. busy kerja. al-maklum wanita berkerjaya >,< 

macamana ramadhan kalian pasti  best kan. 

ramadhan sudah berlalu, syawal sedang menjelma! 
Esok Raya Bhai! 

Raya tahun ni aku beraya kat kampung belah ibu aku. actually ni je kampung yang buat aku rasa kampung sebab kat Sg. Ramal Luar tu tak rupa kampung. Kampung belah ibu aku kat Kampung Parit Lintang, Pontian Kechill Johor. Sini memang suasana kampung sih. :)

okay harini aku nak story pasal malam raya kat rumah nenek aku. its likes tradisi lah bila malam raya je my cousins will gathering to play firecrackers! >,<

Tukang spedo firecrackers adalah Cik Hab, abang san, abang is. mereka ni memang taiko mercun. tapi sayangnya this year kurang menyengat sebab cik hab tak bawak mercun banyak sgt sebab banyak roadblock, sederhana sahaja. :) 

orang selalu malam raya kemas rumah bagai tapi rumah nenek aku, malam raya dah siap semua, malam untuk firecrackers beb!

okaylah lets check out .

taiko spedo mercun dari kanan abang is, kiri abang san

my bouncer Ijat :)

see, abg is mengajar ijat main mercun *geleng kepala*

yang berdiri itu Aby (adik ketiga aku)


1

2

3

4

Final!

muka stress duit bonus habis beli mercun haha

muka sedih mercun utk harini dah habis
hahah tu je, membosankan, aktiviti bakar lemang dengan masak ketupat akan dimulakan sebaik sahaja pak long's family datang , mereka on their way :) 

eh okay lah tu je .

by the way,
on my behalf wanna wish 



semoga Aidilfitri tahun ni memberi seribu makna pada ita semua, Aminnnn. 
aku juga nak memohon maaf sekiranya ada entry aku yang terdahulu mahupun sekarang ada yang buat kalian tersakit hati.

Assalamualaikum :)

No comments :