10 September 2012

Kehidupan berubah di sini


Assalamualaikum wbt. guys!

sepertimana yang kalian semua tahu yang aku dapa tawaran ke Universiti Sains Malaysia,
Pada 1 september lepas, aku mula mendaftar and selepas Minggu Sambutan Siswa which is the day, im officially being USM student. warhhh dah jadi pelajar U gitu.

Masa hari permulaan berada di sini, seriusly! aku menangis! 
Aku jadi cengeng nauzubillah, masa doa untuk parents aku menangis, masa makan pn nak menangis, see betapa kroniknya cengeng aku/
Aku pun taktahu lah kenapa aku cengeng sejak masuk U ni, 

mungkin disebabkan selama 20 tahun aku hidup atas ihsan Allah ni, aku tak pernah berpisah dengan family aku.

Selain itu, aku juga menangis bila ingat kawan-kawan baik aku, mia wafaa,farah fath,etc.
Masa inilah hati meronta-ronta taknak cari kawan lain selain mereka, tapi apa boleh buat life must step forward right.
If nak do something mesti teringat mereka, karenah mereka, ohh Ya Allah im missing them much, sob sob

Tapi Alhamdullilah, kat sini aku dapat kawan yang caring macam mereka juga, 
kalau korang nak tahu roommate aku? (macam ni ae nak eja romate?)
Meh aku bagi profile dia sikit

- Amalina
- 20 tahun
- Semenyih, Kajang
- 4 Februari 1992
- Matrikulasi Negeri Sembilan
 Actually, amalina ni ada kaitan dengan aku gaklah, macam bau-bau bacang gitu :)

Seriusly, hidup kat sini banyak ajar aku berdikari ialah all this while berkepit dengan ibu je.

Untuk 2-3 hari pertama, aku cuba ajar diri aku supaya jangan contact dengan family sebab lagi aku berhubung dengan mereka lagilah aku bertambah "banjir" .
Selain itu, Zue juga banyak beri aku semangat, seriusly kalau dia tak ada, for sure aku dah
bungkuih kain baju balik Kajang.
Pernah satu tahap tu, aku sampai taknak sambung belajar, aku sanggup berhenti as long dekat dengan keluarga, tapi aku kuatkan diri sebab ni impian aku dari kecik, 
Aku bertambah tertekan lagi bila USM ni merupakan U Apex, so high reputation kan, 
aku bertambah takut sebab aku takut tak dapat nak seangkatan dengan segah nama USM.

Selain itu, Alhamdullilah sepanjang minggu orientasi berjalan dengan baik, 
dapat Pembimbing Pelajar Siswa Lestari (PPSL) yang baik sgt,
"Theres no ragging ragging or bullying"
 Mereka seniors yang baik siap sempat buat drama mengamuk sedangkan nak buat suprise birthday untuk Indah Kembara students.

Selain itu, desasiswa aku ni Indah Kembara merupakan tempat rasmi student PALAPES, so sesapa yang nak stay lama sini kena aktif, 
Lagi satu! desasiswa aku ni walaupun dekat dengan tesco bagai tapi bila aku nak pergi kuliah.
Ya Allah jauhnya! aku rasa mahu dekat 3km kot, mereka ada sediakan bas tapi kalau bas penuh memang kena menapak lah kan.

Whatever it is, USM still the best :) 
okaylah lets check it out.



Welcome To Indah Kembara

ini blok aku L06

Kemaskan katil kita :)

Kad Matrik USM . purple ,lawa lawa

hahahhaha

siling telengkan kepala kalian. nampak tak maknan aku berlambak

from left, suhaila and shira

our PPSL


Next.

Dewan Tunku Syed Putra (DTSP)

from right, shira, hannah tee, suhaila,Nani and Amalina


okay okay, bila habis orientasi, hidup aku bosan gila, kuliah aku start esok, semalam hari ini tak ada kelas, 
Ramai kata "wah untunglah kau tak ada kelas"
banyaklah untung. aku nak mereput dalam bilik ni, bosan gila weh! aku rasa nak lari keluar je.

hah! lagi satu hari tu, aku pi Kompleks Bukit Jambul dengan Nani and yang lain,
Ya Allah, pemandu teksi kerek nak mati, depa cas kami 2 kali ganda. 
aku rasa nak mengamuk je, dah lah aku first time naik teksi,
Kepada pakcik-pakcik teksi, tolonglah jangan nak mencekik darah sangat,
kami tahulah kami ni org luar.
Masa tu lah aku rasa betapa ada nikmatnya sebuah kereta tapi aku kena buktikan yg aku mampu hidup tanpa kereta.

eh nak bagitahu, kalau tak ada pape hari khamis ni aku balik sebab isnin cuti , jumaat tak ada kelas. horreeeeyyyy.
OOOHHH balik kampung ! haha
HOMESICK!

okaylah.
terima kasih.

p/s: kepada kekawan kesyangan aku, please jaga diri kalian *menangis
kbhai!

No comments :