23 June 2012

Sahabat lah beb bukan kawan okay :)

Assalamualaikum guys,


tajuk post kali ini aku nak share pasal sahabat. aku ini tak putus asakan nak post tentang sahabat?
entahlah aku rasa sahabat ini, manusia yang paling best. kali ini aku nak story something yang commonly kot.
bagi aku common je tapi pada korang tu gue enggak tau sihhh. apa pun mari kita mulakan! :)


korang pernah tak buat something yang tak senonoh depan sahabat korang?
mesti pernah kaaannn, tipulah tak pernah.haha


korang pernah tak buat benda ni depan


1. bersendawa
Ha, pernah tak korang sendawa depan member korang? kalau setakat sendawa ala-ala cinderella
baik tak payah, semua orang pernah buat. maksud aku, sendawa yang kuat yang memang minta penampar kalau kita sendawa depan parents kita? yang part best tu siap berbau lagi tu lebih lebih lagi bila lepas makan something yang berbau. 
Tapi kalau kawan korang tegur korang lepas tu ,jangan touching lak, pergi kat dinding menangis tutup muka. diorang buat camtu sbb pikir mcmana korang depan bakal mentua korang esp perempuan. 


2. korang mengeluarkan bunyi yang tak boleh blah * dalam bahasa sopannya  "Kentut!" 
pernah tak? pernah tak? walaupun bunyi agak kepengotoran *ayat budak bm memang macamni 
kalau korang tak percaya, korang cuba buat depan kawan korang and tengok apa reaksi spontan mereka.  Kalau mereka kata :


"Oi! kau makan apa hah?! bau loji rumah aku lagi wangi.hahah" *cakap dengan nada yang gelak2, then 10minit kemudian dia lupakan*
means: kawan korang tu memang jenis sahabat yg cool sbb dia terima korang seadanya. baiik buruk korang dia dok relax je dengan korang :)


"ehhh yieee pengotor lah kau ni, parents kau tak ajar ke tentang adab-adab ?" 
means : ah! part ni better korang blah, sbb kawan cni cuma pandang pada standard.percayalah cakap aku ni. diorang ni reti nak meng-sound org je, pikir diri dia baik.


almaklumlah, kentut ni tak boleh tahan, tapi bagi mereka yang selalu sengaja membiarkan benda ni berlarutan tak boleh gak, agak-agakklah, depan member bolehlah depan orang lain, korang nak buat ni memang mintak kayu hoki la kan . 


3. Panggilan yang hodoh, buruk, tak serupa orang, semua ada. 
yang ini aku mengaku aku selalu buat,hahahha.  seseorang sahabat itu akan terima je korang panggil dia dengan panggilan teruk sebab diorang anggap benda tu gurauan je. malahan diorang akan panggil korang dengan panggilan yang lebih gempak lagi, hahaha so " Orang memberi kita merasakan"


kalau benda yang atas ni korang dah buat and sahabat korang masih stick 24 jam dengan korang means dia memang sahabat sejati, yang boleh dibawak balik rumah.hahha . ingat kawan yang baik akan terima keburukkan kita and dalam masa yang sama dia tak akan jemu nak nasihatkan kita tentang apa yyang patut kita ubah . 


okay tu je lah buat masa ni , next time aku tulis lagi ae. jaga persahabatan tu lagi baik dari jaga harta benda yang melimpah ruah sebab harta benda boleh dicari tapi sahabat sejati mati hidup semula pun susah nak cari. :)


thanks for reading :)
Assalamualaikum :)

No comments :