27 September 2011

Sahabat atau kekasih

Assalamualaikum pemula bicara.
hari ini, aku nak bkongsi sedikit dengan korang yang sudi membaca blog aku ni.
aku tak tahu nak bagi tile apa tntg entry kali ni.
tapi yang pasti entry ni dtg dr dlm hati aku.
mgkin jiwang or a bit serius.
aku takde niat tersurat mahupun tersirat.
niat aku hanya mahu beri pengajaran kepada kalian.


korang tahu tak Sahabat tu apa.
apa perbezaan sahabat dengan kawan.
pada fahaman aku 


KAWAN 
1.merupakan orang yang blh kita dapat sekelip mata dan hilang sekelip mata
2.kita boleh dapat beribu-ribu kawan dan kita boleh hilang beribu-ribu
3. kawan kita tak boleh mmpercayai begitu sahaja.
4. kawan boleh kita dapat masa kita happy je tapi masa kita sedih? dimana mereka.
  
Sahabat
1. orang yang sentiasa berada di samping kita tak kira masa.
2.seorang yg sggup bernangis bersama-sama kita
3. seorang yang akan berada di samping kita ketika kita dikutuk,dihina kerana mereka mengetahui perkara yg sbnrnya.
4.sahabat tidak akan sanggup menyakiti hati sahabatnya
5.sahabat akan turut terasa sedih bila sahabatnya dalam kesedihan
6. seorang yang akan terus menghulurkn bantuan kepada kita tika kesusahan.


korang pikirlah  mana yang lebih istimewa.
SAHABAT atau KAWAN ?


kepada semua yang mempunyai sahabat.
janganlah korang menyakiti mahupun mengkhianti mereka.
kerana putus cinta dengan putus sahabat,
putus sahabat lebih sakit.
kekasih boleh dicari ttpi sahabat?
apada pendapat aku janganlah korang terlalu bergantung pada kekasih kerana kekasih tu belum tentu jodoh korang yang ditentukan.
tapi sahbat..
tanpa perlu dijodohkan korang dah boleh dapat sahabat yang setia dan sejati.


Dalam dunia ni hanya 4 benda yang kekal iaitu Keluarga , Sahabat , keimanan dan Ilmu.
mereka nilah yang akan mmbantu kalian ketika kesusahan
nasihat aku,
walaupun apa pun kesetiaan terhadap perhubungan sahabt tu leboh penting dri  hubungan percintaan yang tidak pasti kekalnya.


Terima Kasih 
:)

4 comments :

-ImanAzlan- said...

teringin nak tahu aku ni tergolong dalam kawan atau sahabat kau (:

Dora Zain said...

kau sahabat lah :)
yang selalu mndoakan yg tbaik utk aku haha

AIDA AHMAD ♥ said...

betul betul betull . sokongg ! :D

Nur' Fatihah Azman said...

setuju setuju! <3