26 June 2011

bertimbang rasalah sikit derr..

kenapa masih ada masyarakat yang masih tak bertimbang rasa erk?
pernah tak korang tersekat dalam situasi di mana ada ambulans perlukan laluan.
uish

tadi aku keluar lepak dgn ayah and anje .
then kami berhenti kat traffic light * merah kan
sambil tergelak-gelak cam org gila,
aku terdengarlah siren ambulans
*mata melilau-lilau mencari bunyi tu
rupa-rupanya ambulans tu dtg dri arah betentangan .
aku terkejut sebab,
ambulans tu stuck
maybe sbb traffic light merah gak.

yang aku bengang yg teramat sangat ialah,
ada kereta X hadapan tu buat selamba badak je
padahal kereta yg sblm tu dah bagi laluan
yang kereta X tu blh bantai buat muka kereta tak bersalah.
takkan dia tak dgr ambulans tu dah mengaum.
*shitt shitt bodohnya pemandu X

lepas bbpe minit camtu baru dia bagi laluan
*oi kepala dungu tol!
tu pun lpas pemandu ambulans tu minta laluan

masa tu aku rasa nak keluar dri kereta then nak 
bagi penyepak Ultraman aku ni je.
then aku nak cakap cani 
* oi! ko pekak ke!

yelah cuba korang bygkan
dah lah orang tu tgah emegency
ni blh buat bdh
* tak skolah ke apa!

geram aku dgn pe'el pemandu macam ni
ikram lah (bertolak ansur) sikit.
jgn pikir diri sendiri
dah lah orang dalam ambulans tu tgah bertarung nyawa.

ke mana lah pikir sikap kemanusiaan pemandu tu
aku rasa sedih bila tgk keadaan ambulans tu
cubalah korang bygkan kalau dalam ambulans tu sdara mara korang

uish! memang aku bengang gila lah dengan pemandu tu
*gonjol baban tol!

p/s : kalau ambulans blkg aku, aku mesti jadi panic cam driver ambulans tu gak sbb aku takut tak dpt bagi laluan, so bila aku drive, aku sllu doa spya tak bertmbung dgn ambulans *kesian!

No comments :