24 January 2011

Manners

hari ini tiba tiba terasa nak mengupdate blog.. curi-curi masa sikit. banyak benda yang nak aku story kan..
salah satunya pasal manner.. entahlah kenapa aku nak story pasal topic ni. mungkin sebab aku baru je alaminya tadi kot..
aku cukup bengang kalau ada manusia yang tak reti hormat orang lain or ada manusia fikir yang dunia ni milik parents dorang.. macam ni, tadi aku jaga Blok au, then ada sekumpulan budak ni, mereka duduk dalam class during recess, okay fne aku tahu yang mereka nak tukar baju. aku dah tegur kalau dah siap turun bawah, then dorang mengajuk aku, perh at first leh sabar lagila.. then anak buah aku kata yang diaorag tak keluar lagi, aku baru nak suruh keluar tapi dorang dah keluar cepat2. yang aku peliknya takkan tukar baju ambil  masa yang lama kot kalau nak tukar lama pun beragaklah. tapi bukan ni yg aku cuba tekankan, yang buat aku berangin satu Malaysia ni, perangai salah sorang budak ni, serius beb! memang kurang ajar nak mampuih.. aku sampai bergaduh mulut dengan dia,  sampai satu tahap budak tu dah berhenti and pandang aku macam nak telan aku tapi dia pikir aku cuak ar tu, dia ingat aku ni perempuan lemah ke, sorry lah der member aku yang lain ko bolehlah buli tapi dengan aku sorry lah, ke laut lah buli ko tu.. perh ikot tdi mmg aku rasa nak sepak je, aku pedulik apa dia laki..
then, aku hantar nama dia ke Unit Displin, and salah seorang anak buah aku kata yang aku ni kasar, YES! memang aku ni boyish, so? memang aku dari kecil dah di asuh utk mempertahnan diri aku, aku tak senang kena buli.. aku pantang orang yang nak bajet HOT depan aku lepas aku cakap leklok.. aku tak pedulik lah dia ada back up apa pun.. ada aku kisah... yang pasti aku akan berlaku kurang ajar kalau orang tu kurang ajar dengan aku,,  aku harap je budak tu kena kaw2..

No comments :