04 October 2010

my bestfriend ever, Iman
iman, aku kenal dia waktu aku pergi kem bio kat Jemaluang, masa mula-mula kau tengok dia,aku terus terpikir yang dia pemalu gila, the way dia ckp,jaln semua dah menunjukkan pemalu dia, aku just pandang dari jauh cause aku paling takut dia pandang org, macm hantu.. hihiih sorry iman,masa tu iman group dengan nelly & that time aku relieve gila cause tak segroup dia kalau tak mesti aku meroyan.hihi. aku tgk perilaku dia, ada sesuatu yg menarik perhatian aku pasl iman ni, dia kalau malu dia akn pegang telinga dy mpai merah then dy tunduk je kpala dia.hahha seriously, time tu dy comel sgt,hah aku gelak je dr jauh,setiap kali solat berjemaah msti dy jadi iman, aku jd tenang je bila dia alunkan ayat suci al-Quran dalam solat,dari situ lah aku try nk mmber dgn dy, One day tu, Allah mkbulkn doa aku, aku dpt segroup dgn dia dlm 1 akttivi outdoor, kalau tak silap aku aktiviti pasal environmnt au, kami kna create something dr alam semula jadi utk jadikan something yang berguna pada bumi like Global Warming, that time, kami buat EARTH,masa tu aku ingt group aku terdiri daripada iman,aku,tajul and apek, kalau aku tak silap,kami kutip lah segala khazanah kat atas muka bumi ni. buat earht tu was my and iman's idea..time tu kami lpak kat tgga au.. mmg kelakar lah.. time tu aku terus lupa yg aku tkot tgk iman,, masa tu geng aku takder gam, then aku srh depa g cilok gam tp depa segan, lastly aku yg g. aku sempoi je.. cilok gam depa and trus buat,, aku dtg gila kot , aku g sapu gam tu kat tgn aku then aku tepek kat atas paper tu. iman gelak je tgk aku,aku buat muka slumber lah..bila turn kami utk presnt,aku and iman jadi presenter au, time tu bersmgt kami bercakap.. hahha aku lak mmg talkactive.. tgah2 ckp time soalan ni.. semua org push kami. luckily dpt jwb ngan cool hahha padahal dah menggigil dah. tibe2 dtg soaln dari kak Mar. tbe2 speechless. then iman selamtkan our presentation, haha thanks Iman! syg ko sgt2. since that lah kami become close,iman ni baik sgt, penyabar, suka tersnyum,lpas kem tamat,aku ngan iman still keep in touch, kami jadi kwn baik, aku slalu mengadu kat dia tntg problem aku, aku selalu nangis kat dia, dia pun sma, mpai kan pnh au dy kapel ngan sowg girl ni,iman ni jnis lrus au. dy tak pndi kapel2 ni.aku lah jadi sifu dia, :) paling best nya member dgn iman ni,setiap kali bercakap ngan dia msti kita orang akn  gelak non-stop wlpn takder bnda lawak.. fun gila lah.. iman je phm aku cne..dia selalu nasihat aku supaya jangan kapel . tapi aku kan degil, aku selalu melawan dia, tapi dia cool je sabar je ngan perangai aku..aku slalu sakat dia. aku suka dgr dia gelak :) iman ni pandi sgt, dia ne mcm kita semua, dia tak layan sgt tv ni, keja dy study je, smpi aku dah hafal daily  routine dia.aku text je msti tgah study.smpi aku naik fedup nk text dia,hahha, tapi aku phm,,. tapikan aku tahu dia sedih ngan result dia wlpn result dy 8A. dia nk straight A,semua ni tak berbaloi dengn usaha dya selama ni apabila dia dapt tawaran ke Mesir dlm Medic course,cita2 dy nk jadi DOCTOR  :) aku slalu doakan dia dpt jadi spt apa yg dia impikan.. tadi pukul 11 am, flight dia, aku call dia, sbnrnya aku sedih sgt dia nk pergi, 6 tahun tu.. da lah bfore this kami tak jmpa sjak bis kem, almost 3 years then plus with his studies 6 years=almost 10 years,hum takpe lah aku sacrifice utk ftre dia.aku nk tgk dia kat KLIA tpi aku tak sggup.. aku nk ngis tapi aku pretend cool yg aku ni okay, while aku sdh gila, entah apa keadaan dia skg ni,cuma email,FB,skype jadi pghubung kami, aku harp dia tak lupakan aku.. aku syg dia , dia dah macam siblings aku dah.aku tahu iman kcik hati cause aku tak tgk dia blah,.. aku harap sgt dia baik2 je, iman ko study leklok okay, aku jnji yg aku takkn main2 g dlm study, nnti bila kita lpk aku akn pstikan yg aku dah berjaya, Thanks for everything, You're always on my mind :) 

you're My Best friend forever,
i will be miss you damnly.


No comments :