16 October 2010

future

 Kekeliruan


aku kelirulah,sebelum ini impian aku nak jadi seorang photographer or wartawan yang berjaya.tapi bila aku fikirkan balik tentang impian aku itu,aku jadi berbelah-bahagi.aku takut kalau cita-cita aku itu tak ada future.aku perlukan something yang boleh menjamin masa depan aku.yang boleh menyelamatkan aku apabila aku kesusahan,dari dahulu sampai sekarang kalau aku tanya kawan-kawan aku, aku ini sesuai jadi apa,mereka mesti kata kau sesuai jadi wartawan dora sebab kau ada bakatlah apalah blablablabla... aku bingung sangat, sebab itulah sampai sekarang kalau orang tanya aku nak jadi apa, aku terdiam sekejap, aku berfikir,aku tak dapat jawab soalan dorang dengan yakin, aku sendiri keliru,kalau aku tak jadi wartawan, aku nak jadi apa? aku suka pekerjaan yang buat aku berdepan dengan orang,bercakap dengan orang, aku suka pekerjaan yang aktif, yang memerlukan aku bergerak ke sana ke mari, aku memerlukan kerja yang tak terlalu protokol sebab aku tak suka dikongkong. ibu aku pun marah bila dapat tahu yang aku taknak jadi kerjaya penyiaran as cita-cita aku, ibu aku kata aku mampu, tapi aku tak confident.aku bingung sangat,hurmm, kalau dalam bidang profesional aku lebih suka sesuatu yang memerlukan kau mengira sebab aku suka matematik.aku ingat nak ambik banking@Human Resources@hotel management,Aku keliru ang teramat sangat, aku dah 18 tahun and inilahh first time aku tak dapat buat keputusan sendiri, keputusan ini mampu ubah diri aku buat selama-lamanya.ibu selalu kata ikut naluri hati, sebab bila kita ikut naluri hati, kita tak akan pernah rasa menyesal. tapi aku takut sangat.aku takut kalau-kalau aku tak mampu buat apa yang aku impikan.

No comments :