27 March 2011

Dora vs Lola

mesti korang pelikkan napa aku pilih tajuk ni untuk entrty aku ini..
okay meh sini aku explainkan..
sebenarnya Dora vs Lola ni aku ambil sempena nama aku dengan nama cousin yang paling aku rapat dalam dunia ni..


Dora vs Lola
ada yang kata muka kami seiras. haha ada ke?

nama sebenar Lola ni ialah Nurul Nadia.
aku pun pelik kenapa lah dia dipanggil dengan gelara ni. 
setahu aku Lola ni bahasa Latin, Filipina macam tu..
nama kitorang memang pelik.
ibu pernah kata ada hikmah kenapa nama kitorang pelik.


antaranya :
1. nama kitorang ni famous. haha sebab kalau korang perhatikan iklan ke, cerita ke, mesti nama kitorang..
2. sebab nama yang pelik ini, kitorang lahir pada bulan yang sama iaitu bulan Februari 1992, di mana Lola ( 1/2) dan aku ( 5/2 ) tapi even dia lahir dulu dari aku, dia panggil aku kakak, haha ngokngek kan? aku pun tak pasti macamana boleh terpanggil akak, mybe aku anak sulung kot. dan mungkin juga perwatakan aku yang suka melindung dia..


selain itu, utk pengetahuan korang, Lola ni lah sepupu aku yang aku nak cerita at entry lama aku di mana aku tumbuk mmber tadika aku cs dak tu kacau Lola sebab masa kecil Lola ni lemah lembut ( tapi sekarang nauzubillah perangai dah macam aku, kaki gaduh hahha), tapi ikutkan sampai skg aku still protect dia if ada orang buat hal dgn dia so watch out okay, haha


dari kecik aku memang rapat dengan dia, agaknya memang tu yang dah ditentukan Allah kan :D
bila aku balik kampung je, petang tu kompom g tambak pontian, hobi kitorang mengonline sebab kalau kau bawak broadband pun, kat umah nenek aku kompom takder line, 
almaklum pendalaman.


Selain itu kitorang suka lepak tepi tambak and pekena lai chi kong, dengan steambot. lai chi kong tu Lola yang kenalkan aku. apobonda tah, aku main ngap je.
dan kompom kami balik malam ..
tapi selalu tak kena mrah pun.. even kami kuar berdua sebab mama ngan ibu tahu kitorag lepak mana..
kitorang pernah gak try nak pergi JB tapi mengenangkan dalam diary peta aku takder lagi peta JB so aku lupakan je hasrt kami itu.


kami juga sambung form 6, cuma cita-cita dia nak jadi cikgu, sesuai bebenor dengan perangai dia. aku lak nak jadi Pegawai diplomatik( idea ibu, waa dora ada cita-cita) hahah
kami banyak persamaan, cuma rock dia junior sikit berbanding dengan aku yang memang dah terencat :D


itu lah story aku.. kalau korang lebih kena dengan sepupu aku yang paling ngokgek ni ni fb dia Sa Lalola :D


bye :D

No comments :