02 February 2011

Ya Allah, bantuilah mereka di sana

sebenarnya aku tak nak tulis entry pasal ni sebab nanti aku sedih.. aku sedih sebab aku risau dgn keadaan iman kat sana walaupun aku tahu dia baik-baik je, kawan kan sapa yang tak sedih.. aku tak putus-putus berdoa kepada-Nya supaya melindungi iman dan peljar-pelajar M'sia di sana.. aku ingat lagi sebelum iman pergi, aku ada sakat dia..

aku psikolah, aku ckap kalau pape berlaku kat sana, macamana kau nak survive, kitorang, family jauh.. kau kat sana sorang-soranglah.. iman pula balas, dia minta supaya aku mnnedoakan dia and jangan minta bukan-bukan,,, dia sedih nak tinggalkan M'sia. masa tu, aku hanya mampu gelak je.. aku sakat dia kaw-kaw sampai dia macam dah nak nangis ( ahah, aku tak tahu btol2 dia nk nangis ke tak sebab gaya macam sdh,haha) .. iman minta aku doakan kesejahteraan dia kat sana..

to: iman
"iman kau jangan risau okay, aku sentiasa mendoakan kesejahteraan kau, sebab kau kawan aku :D kau sentiasa nasihatkan aku.."

aku ingat lagi masa tu dah bape minggu dia kat Mesir, baru aku dapat skype tu pun tak pat cakap sebab earphone aku poblem.. kami just boleh tengok muka and text je.. dia kata kat sna okay je cuma slek orang Arab suka cakap kuat-kuat dan dia sempat perli aku.. dia kata Mesir kaya makanan, sesuai dengan aku. masa tu aku hanya mampu gelak je sebab iman tahu macamana nak buat aku gelak..

iman, aku tak kan berhenti berdoa agar Allah lindungii kau kerana keberadaan kau kat sana adalah untuk berjihad, berjihad dalam menuntut ilmu..

kau pernah kata bahawa sesukar mana pun kita, Allah akan sentiasa berada dengan kita.. :D
kau jaga diri baik baik tau. aku sayang kau .. kau kan kawan baik aku.. kau kan ustaz aku :D

Ya Allah, bantuilah iman dan rakan-rakan seperjuangannya di sana
Sesungguhnya, mereka tengah berjihad dalam menuntut ilmu-Mu  di negara yang sedang bergolak dan tidak diketahui penghujungnya .
Ya Allah..
Amin..

No comments :