18 January 2011

stress

pehh aku tak tahu lately ni aku stress gila..
tak pernah aku stress mcam ni..
tapi kali ini memang aku stress tahap gaban lah..
seumur hidup aku tak pernah rasa teruk macam ni pn..
semua ni berlaku gara-gara assigment yang terlalu hebat untuk dilakukan..
mana taknya satu hari aku kena siapkan hmpir 4 assigment dan dikehendaki menghantarnya esok
tanpa sebarang alasan..
kalau jenis simple simple boleh g bro tapi ni macam nak meltop dada aku dibuatnya..
sumpah aku kata yang aku takder masa nak rehat..
balik sekolah je terus buat assigment ,
kalau dulu aku rehat jap dengan melayar ke laut tapi..
kali ini aku takder masa yang cukup utk rehat.. masa rehat aku adalah tidur ..
itu pun aku tidur 1jam setengah je sehari.
sumpah aku tak tipu.
dari balik sekolah tu, sampai pukul 2 3 pagi aku stay untuk menyiapkan assigment ..
tapi tipulah kalau aku non-stop..
tu pun cuma kalau aku nak makan ke mandi ke, mbik adik aku kat sekolah ke or hantar ibu aku pergi kerja..
bayangkanlah start dari hari persekolahan tidur aku tak mpai 3 jam dari isnin-jumaat..
kalau hari sabtu or ahad lak memang harapanlah utk aku bangun bersama matahari tegak 90 darjah..
aku rasa macam nak gila dah..
tapi takpe aku anggap semua ni dugaan aku..
ibu pernah kata bahawa setiap benda yang ada di atas muka bumi ni,
semuanya susah.. tak ada benda yang senang dalam hidup ni..
kalau mati pun tak senang au lepas tu..kalaulah korang ini banyak amalan senanglah.
tapi bagi yang kurang amalan?
bersiap sedia lah korang dgn hukumannya..
ishh apahal lak aku tersasar sampai isu ni..
tapi serius lah.. lepas satu, satu benda timbul...
kalau aku tak waras mahu aku terjun bangunan dah ..
hahahah..
okaylah aku nak siapkan assigments.
nak hilangkan stress tu yang tulis blog..
take care
:)

No comments :