13 July 2010

Story-story..

impian Lady D
tak sabar rasa nya nak tunggu 15 julai n.. tadi aku tengok ade poster tentang DERMA DARAH DI DEWAN BISTARI,HOSPITAL KAJANG,PADA PUKUL 8PG HINGGA 4PTG. aku nak pergi :)) nnti ingat nak ajak fath,wafaa and dak yang lain.. heheh..aku nak wat amal,bagi aku kalau aku tak derma drh aku,akan kehilangan satu nyawa..Selain itu,aku juga ingin jadi penderma organ nnti apabila aku dah mati,aku nak organ aku didermakan pd org yg memerlukan supaya mereka dapat teruskan hidup as a nomal person.. lagipun ni impian aku sejak aku kecil lagi.. aku ingin lakukan sesuatu yang akan membawa kebaikkan pada semua orang,tapi aku cuma tak tahu bagaimana nak bgthu ibu tntag niat aku nie..mase aku form 4,aku pernah cakp kat ibu:

aku:ibu akak kalu akak jadi pderma organ,ibu bagi tak?
ibu: ape?! tak pyah nk mengada2,
aku:tapi ibu akak nk sgt..
ibu:ibu kate x,x lah..jgn nk melawan..

hurmm baru aku tanya ibu dah marah dah.. tapi maybe waktu tu aku kcik lagi ko.. sbb setahu aku,ibu tak suka aku bfkr diluar akal fikiran budak sebaya aku..aku ingt lg.. dalam tahun ni,waktu aku kja kt mtropoint,kat 1st floor ad derma darah anjuran syabas au.. aku telefon ibu n kata nk derma darah.. at 1st she heard that,dia bukan main mengamuk lagi.. tapi aku nekad,aku trus gak niat aku tu..senyap2 aku pergi daftr.. mula2 pergi,nurse2 tu sume tkejut coz diorang kata aku pderma yg paling muda.. aku senyum jer..sepanjg proses derma darah tu biasa jer.bila semua dah settle,aku baru berani call ibu serta gthu dy..time tu ibu terkejt.. tp lme2 ibu dpt terima hakikat..now aku takder mslh bila nk derma darah...kecuali pasal derma organ tu.. sumpah aku tak berani..

No comments :