27 June 2014

Bila Habis Exam?

Assalamualaikum .....

akhirnya .. 
akhirnyaa....
akhirnyaaa.....
akhirnyaaaa..........................................

akhirnya berakhirlah minggu exam. finally cuti. tapi sebenarnya tak ada perasaan pun,
nak rasa gembira tak juga, nak rasa sedih tak juga, nak rasa lega tak juga.
well dora memang susah difahami. 

okay after exam, sure excited nak balik kan, gila kau tak excited nak balik, nak jadi tanggang ke apa.
so memang jadi rutin aku since i was first year lagi bila hujung semester aku akan simpan khazanah aku kat rumah mak cik aku kat balik pulau.  

so before start paper last tadi aku dah ajak one of my majormates, maziani sebab aku nak bawak dia jolan jolan jalan jalan kat balik pulau memandangkan aku dah bawa kereta kan. 
kebetulan maziani pun nak beli jeruk dengan abil, aku pun nak beli jeruk. 
maka ayuhlah kita angkut mereka dengan ndok sekali. ndok ni buat masa ni dia peneman aku kalau aku nak pergi memana padahal dia tak kemas satu benda pun, esok dah balik still boleh buat relax lagi.
well thats ndok, jalan dulu baru pikir kemas. hahahah

after hantar barang, nak on the way ke jalan chow rasta untuk memenuhi permintaan ibu ibu di rumah termasuk ibu aku sekali. 
along the way tu pokok rambutan berlambak gila tau.

maka bermula perangai setan memasing, well exam dah habiskan kan. sesekali buat jahat tak apa kot *sedapkan hati

hahahahahahahahahah

maka bermula adegan merembat buah rambutan kat tepi jalan tu. 
jarak lokasi dengan rumah mak cik aku lebih kurang dua kilometer.
aku harap jangan ikut perangai kami okay.
kami sesekali buat kerja gila. 
so, meh aku belanja a few gambar okay. 
melalui gambar akan terhasilkan sebuah ceritakan? kan? kan? 


tengok taiko dia sapa. aku kat dalam kereta dah gelak gila gila dah. bersomangat dia orang kait rambutan guna golf stick bapak aku. 


abil tengah buang semut semut hitam. dah rupa apa dah kawan kawan aku masa ni.

okay selepas kejadian tak bermoral tu tambahan setelah frust buah rambutan tu asyik jatuh dalam parit kitorang pun blah tapi hati still tak  puas makan rambutan so kitorang cari rumah untuk minta rambutan sikit. 

so, masa tengah cari tu ternampak makcik ni dok usaha kait buat rambutan, aku dengan maziani tanpa rasa segan silunya tanya makcik tu sama ada kami boleh tak dapat rambutan dia.
reaksi makcik tu tak boleh blah.

mungkin dia terkejut.......
mungkin dia takut .............
mungkin dia blur...........
mungkin. mungkin kot.

then aku offer nak beli, terus makcik tu setuju. well its okay murah okay sekilo tiga hingget je.

so makcik ni kaitkan untuk kami.

jangan salah sangka, jangan menuduh kami yang si muda ni tak menolong, kami nak bantu tapiiii....
hmmm cuba tengok gambar bawah ni...

apa pandangan korang?
ada skill tak pegang galah? hahhaha
makcik tu sampai cuak.
last last dia insist juga.




bila budak bandar pegang galah ahahahah

banyak gila makcik ni bagi, satu beg plastik hitam yang besar tu. i lap u lah makcik. kirim salam anak okay .

abil jaga kereta so tugas kami hanya makan rambutan hahaha.

tapiii....

masuk kereta je terus mencekik rambutan tu, haha tolan aillio aku yang tengah drive. nasib baik aku cool. 

so selepas itu, kami pun pi georgetown sat sebab nak penuhi impian mak mak kami yang order jeruk banyak gila.
so lepas beli jeruk, relax kejap kat kedai cendol. ndok kata sedap. kita layankan je lah. 

abil kalau tak buat muka pailang tak sah haha 
second pailang 

layan budak dua orang ni boleh buat aku gila.

singgah sat kedai pi beli magnet fridge tu. 

ini baru majormates aku yang tak seberapa. yang lain tak ikut sebab busy. mungkin. 
ada yang tak kemas lagi, ada yang buat student cab, ada yang keluar awal masa exam so tak sompat. 

tak apa, doakan aku lulus ambik lesen lori okay. satu kelas aku angkut,puas hati aku.
so esok aku balik rumahh. gila tak happy, 

hmm hambarlah entry aku kali ini.

by the way selamat bercuti kepada majormates sayaaa.
maaf saya tak biasa kiss pipi pipi ini dari dulu. 
well iolls kan cool. hahahaha
cuma kekadang buat untuk belajar tapi still hambar T,T
so bosan and taknak buat lagi. 

No comments :