15 June 2011

just take me for who i am okay

mungkin title aku ni agak annoying sikit
*bukan sikit tapi banyak
aku diri aku lah.
aku sorang yang kasar yang agak boyish sikit.
*sikit ke?

aku membesar dengan adik aku yang lelaki,
so kami membesar bersama.
geng aku masa kecik semua budak laki sebab budak pmpn time tu semua dah   tua bangka.
lagipun disebabkan status aku as an elder son so
aku dilatih untuk menjadi seorang yg kers.


aku tak macam budak perempuan yg lain.
maybe mereka membesar dengan skirt
but 
aku membesar dgn short pant, sandal 
rambut pendek.
dulu jiwa aku mmg kasar.
sehingga kini pun masih ada.
cuma dah jadi lembut sikit.

kalau budak perempuan lain main pondok2 dgn barbie.
but aku beljar lipat bola dgn adik aku,
main lumpur.

tpi aku ada gak join cousin2 aku main pondok2.
hahah tipulah takder kan.
namun, semakin hari aku semakin besar punya.

semua tu berubah since aku start berhijab.
perubahan fizikal aku mmg ketara.
tapi mental aku still sama,
agak susah utk aku buang sikap boyish aku.
sikap yg suka menumbuk org
sikap yang suka menjrit kat org.

tapi aku usaha utk berubahh.
alhamdulillah aku berjaya ubah perlahan-lahan dengan bantuan seseorang.
namun aku ingatkan dia mampu bersabar tpi aku silap.
takder soang pun yg akan blh bersabar dgn perangai kasar aku.

aku jadi kasar, keras sebab aku tak nak kena buli dgn lelaki.
tp perempuan ttp pmpn.
aku still ada perasaan okay 
sampai cikgu bm aku kata 
cana lah bila aku dh kawin nnti,
kalau aku kasar cni.
aku hanya mampu gelak.

ibu pun skg kerap tgur aku spya jadi lemah lembut sikit.
yes aku terima nasihat itu.
ibu aku sampai kata nnti takder orng nk kat aku,
aku hanya tersengih macam unta
* (-,-")

aku cuma nak lelaki yg blh terima sapa aku ,
bukan atas sebab lain.
kalau btol lelaki itu ingin aku,
maka dia hendaklah banyak bersabar dengan aku.

* api jangan di lawan dengan api

haahah aku ni jenis kalau org ckp kasr aku makin menjadi2
kalau org tgur perlahan2 aku akan berubah sikit demi sikit.
kiranya main psiko lah ni.

satu je just terima sapa aku.
jangan hipokrit okay.
tak semua orang kasar setiap masa.

p/s : a bit boring title.

No comments :