06 May 2011

Marimar Keobsessan



Marimar.
Serius! aku adore gila cerita ni.
aku pun tak tahu napa.
aku rasa ni lah cerita filipina pertama yang aku suka gila tahp gaban.
cerita ni tah lah.
aku pun pelik kenapa aku boleh suka gila.
sampaikan Yunus pun suka cerita ni.

aku pasti korang juga mesti ada yang tgk gak kan.
cerita ni pasal seorang budak yang lurus bendul, kemudian jadi seorang kaya setelah jumpa keluarga dia yang kaya.
ala-ala cerita Cinderella gitu.
certita ni berjya buat semua org duduk depan Tv tepat pukul 3.

ni berdasarkan pengalaman aku au.
semalam aku pergi rumah nenek aku utk tolong utk kenduri tahlil arwah atuk aku.
tengah-tengah buat kerja kat dapur tiba--tiba 
cousin aku menjerit kata Marimar dah start,
ambik ko.
semua berlari ke depan. semua kerja dapur dia orang tinggalkan macam tu. 
sampai mak ngah aku menjerit kat dapur.
ahah bila iklan je semua pergi dapur but bila dah mula blik semua macam lipas kudung.
haha
kelakar gila aksi dia orang.walau apa pun marimar memang best.
kalau tak percaya pergilah tengok.

No comments :