15 January 2011

Bila nak berubah ni..

Semalam dalam class Pn Rushiha, aku dan classmates aku kena ceramah di atas sikap kami yang masih tidak sedar diri lagi di atas kelajuan masa yang semakin menghampiri STPM , then cikgu menerangkan pointer yang melaykkan kami mengisi borang UPU dan melayakkan kami mendapat course pilihan yang kami suka..

ni lah dia CGPA nya:
  • 4.0   = A
  • 3.75 = A-
  • 3.5   = B+  ( aku akan pastikan aku berjaya mendapat pointer ni)
  • 3.0   = B    (min aku nak dapatkan ni)
  • 2.75 = B-
  • 2.5   = C+
  • 2.0   = C
"dora! please wake up! jangan nak main main lagi dah, stop memekak dalam class, belajar dora belajar! kau nak tengok ke ibu ko sedih.. sia-sia je kalau ko tak masuk U lepas ko tolak twrn masa SPM dulu dora! kalau ko dapat pointer rendah ko tak malu ke..
Stop Memain k!
Fokus Fokus okay !
Your future is in your hand!
you're the one who can decide your future...
not ur ibu, not ur ayah"

hurmm serius, aku rasa nak menangis cause aku tak dapat membayangkan kalau aku tak dapat pointer yang bagus, macamana aku nak masuk U nnti?

STPM+KEJAYAAN

aku tak nak gunakan SPM aku sebab nnti kena masuk DIp- aku tak nak.. Ya Allah bukakanlah hati hamba-Mu ni.. Amin...

aku tak dapat membayangkan kehidupan aku kalau aku tak dapat masuk U and tunaikan impian parents aku 
:(



No comments :