01 July 2011

dushdush

ohh napa erk lately ni aku rasa malas yang teramat malas untuk mengupdate blog?
kenapaa.. kenaappaa?
sumpahhh malasss nyaa.

okay hari ni tajuk entry + persoalan aku ialah
kenapa ada promoter tu kecoh plus memaksa?

alkisahnya bermula seperti ini..
tersebutlah suatu hari iaitu hari ini.
eh dahlah tak payah nak berklasikal sangat.

petang tadi aku temankan syahira,
dia pergi beli a few stuffs.
kedai first sekali yang kami masuk ialah kedai baju au.
si Iera ni pusinglah satu kedai itu utk mencari cardigan yg terasa bersesuaian 
diselangi dengan bebelan aku sebab
satu je habit si Iera ni ,
dia suka beli baju kaler hitam,

tak kira lah seluar ke t-shirt ke apa ke,
msti hitam
so ptg tadi aku menggunakan kuasa veto aku.
aku memaksa dia utk beli kaler yang berlainan.
nasib baik dia ikut.

tetapi part yang betul spoiltkan mood aku ialah promoter kedai tu.
*hak tuih!
aku rasa nak sepuksepuksepuk je.
mana tak nya,
cuba korang bayangkan,
masa si Iera nak pilih baju tu, 
dia mintak pendapat aku.
aku pun bersuara azimat ni,

tiba-tiba promoter tu lak bersuara
mula-mula aku blh take it g,
but lamalama aku mmg fedup,
mana taknya,
ko bygkanlah, dia suka psiko si Iera tu,
minah tu nak beli satu je,
dia provok lah sampai dua tiga helai.
dia pikir kawn aku ni cop duit apa.

bila aku berikan pendapat je,
dia g ikut kata aku
e.g
"ikut kata hati kau syahira"
then minah promoter ni
copy pste balik ayat aku.

kalau dia edit sikit takpe gak
ni tak 100% dijamin copy.
setiap ayat yg kuar dri mulut aku,
dia akan copy paste
hish!
time tu dalam hati aku pun berbisik
*aku sepak meninggal gak promoter ni"

yang paling aku tak tahan,sampai dalam fitting room pun nak join. 
cukup2lah aku ngan iera je.
dah la tu memaksa utk beli baju dia lagi
siap kata cni 
"belilah lagi, ni last stock, lagipun rmi pki cni"
*haktuih!
e'ele poyo baban tol,
nak memaksa lak.

yang si Iera ni lak jenis cepat tergoda sikit,
kalau tak ditegur ,
silap tahun mau satu mall dia borong.
hush hush!

sebenarnya aku tak kisah pun promoter tu nak kecoh but 
beringatlah sikit bhai.
privasi nak pilih barang pn takder kalau dpt promoter camtu.
kalau aku takder kesedaran sivik,
mahu je aku sembur promoter tu,
yelah nak tentukan org tu pakai apa,

siap suh Iera beli legging.
hello! ko pikir kawan aku tu suka pakai legging ke,
bila kitorang cakap yg kitorang tak pakai legging,
trs trdiam dia.

uish!
puas hati aku mengumpat promoter tu.
freefree dosa kering aku dapat.
okay lah tak moh mengumpat lagi ponat.


uish! kebosanan melayan sikap promoter yang over 
(-,-")
bye.
p/s : entry ni dai semalam berkepuk lam draft aku. pagi ni baru teringat nak  post :)

No comments :