15 January 2011

wanita..

aku nak luahkan perasaan sikit ni..
kenapa erk kalau dalam setiap hubungan  tu lelaki yang nak conquer semuanya?
yea aku tahu dorang akan jadi  ketua keluarga bila dah kahwin nanti tapi perlu ke sampai menyekat kehidupan seorang wanita tu?
bila lelaki tu marah buat salah, mereka kata tak sengaja, then yang wanita ni pula terlalu murah hati pergilah  maafkan si mamat ni.. yang si mamat ni pula bila dah tahu yang awek dia sayang habis .. mulalah nak kongkong kaw2 nya..
bila awek nak prgi mana2 banyak songeh lak. padahal pergi dengan kawan awek tu gak.. bukan dia tak kenal.aku pun tak paham kenapa lelaki macam ni.. pastu suka suki nak tuduh anak orang tu bukan-bukan. bila awek tu mempertahankan diri lak, dia kata awek dia kurang ajar lah, tengking lah, suka mnjawablah..padahal niat hati nak mempertahankan diri daripada terus dituduh.. tapi bila lelaki yang buat salah.. bajet suci lak.. ingat perempuan tu hakmilik kekal korang ke. sorry lah bhai.. as long ko tak jabat tangan tok kadi tak payah ko berangan nak menganggap dia milik ko,.

aku tahu lah ko sayang habis kalau ye pun janganlah sampai sekat kebebasan perempuan tu.. lainlah kalau perempuan tu memang jenis bersosial. ni ko nak sekat perempuan yang pandai jaga diri.. ko ingat perempuan sekarang macam perempuan dulu?

Hello! perempuan sekarang ramai yang independent au.. kalau ko taknak awek ko tinggalkan ko better ko berubah.. bhai hidup kat atas muka bumi ciptaan Allah ni kena give and take tapi buka give and take benda yang haram.. tu bodoh namanya.. masuk sekolah baliklah kalau nak suruh aku terangkan balik..

pehh puuas aku dapat luahkan apa yang aku rasa..
thanks bye
penat sudah

No comments :