26 January 2011

two in one - part 1

MUET nye penangan.. MUET

pagi tadi aku ada test MUET.. pagi tadi dijalankan khas untuk prefect sekalian, peh memang terkejutlah tiba-tiba prefect jadi VVIP kn,, hahah , aku tahu pun dari facebook Mia, peh bila aku baca je rasa nak menjerit je cause aku yang akan jadi Candidate A sebab aku nama yang first, waaaa..bila datang sekolah je, aku nak re-confirm balik dengan mereka then jawapannya adalah yes! ohh my goshh aku tak biasa jadi A, selalu aku jadi D so adalah masa sikit untuk aku lepak-lepak sambil mendengar point yang lain but this time aku yang yang kena mulakan .waaa.. finally, masanya sudah tiba.. aku duduk  macam orng gila depan bilik kuliah tu siap bersila sambil membaca segala doa yang aku hafal dalam otak aku samnil aku hembus-hembus kat bilik tu.. haha kirenya nak menjampi utnuk lembutkan hati examiner ar ni.... even ni just suka-sukanya test tapi dup-dap nya pehh Allah je yang tahu. rasa nak terkencing,nak lari pun ada.. bukan apa tau, aku takutlah sebab bila masuk je bilik peperiksaan tu je, first mesti gugup.. bila dah mula tu.. especially individual tu perh.. lain babe.. lain gila bila kita cakap dgn member.. sebab time ni kita kena seriouslah lepas tu berdebar lagi.. silap hari bulan, simple words pun kita tak ingat.... tadi mahu taknye aku du dap.. yelah cikgu MUET aku sndri yang jadi examiner kot.. dahlah dia ketua MUET Selangor..peh rasa nak lari je.. haha macam-macam gelagat aku tngok bila test MUET diadakan.. yang si Wafaa lak kata "kenapa MUET ni mesti diadakan,ka? kalau interview semua in english, kata B.M bahasa ibunda and blablabla".. haha bila aku dengar wafaa cakap macam tu nervos aku dah kurang.. haha..  ah berbalik pada MUET.. bila start tu, aku jadi kelu padahal banyak point aku nak cakap ni,kat kertas aku berjela-jela ta[i nak luahkan tu  aku terus jadi speechless.. peluh masih dara aku terus mengalir, akhirnya aku berjaya menghabiskan individual part aku tanpa melihat wajah examiner..kalau tak kompom aku tak boleh cakap satu haprak pu.. second part is, GROUP DISCUSSION! haha my favourite! kalau  group lama aku akan berdebat dengan Si Arvind tapi kali ini aku berdebat dengan Fath.. haha kesian Fath tapi sapa suruh pilih lain..aku pula menjdi petah berkata-kata berbanding masa aku individual tadi.. keyakinan aku meninggi au tak..kami berdebat sampai examiner kata time's up pun still continue haah time individual tu tlebih masa lak kan.. bila dah habis test tu je aku rasa macam "dunia ni ana yang punya".. hahha macam dah habis stpm lak blh suka-suka hahha.
then, aku masuk class je classmates aku sedang kebusyan membuat deco deco untuk class.. hahah bagai lah berwarna warni.. creative tol .. kalau aku tu kompom tak nye.. haha aku just menyibuk mewarna apa yang perlu sahaja sebab aku suka mewarna :D tapi yag lebih dioranglah, aku tukang mengomen je, hahah kerja aku kacau dorang and tangkap gamber mereka.. haha

mereka tengah cover ni.. haha

p/s: Kursus pengawas telah diawalkan pada 27hb Jan kerana puan Rushiha ingin membuat extra class untuk 6A1, yeay aku memang suka datang hari sabtu sebab aku tak pergi mana-mana lgi :D


THE END
Thanks for reading








No comments :